Priblížiť sexualitu a Eucharistiu by sa v prvej chvíli mohlo javiť ako nedostatok rešpektu, alebo aspoň zveličenie, zatiaľ čo však môže ukrývať nielen tajomstvo Božej lásky, ale aj tajomstvo lásky, ktorú Boh ukryl v našom tele, ktoré stvoril, aby ho predurčil k zmŕtvychvstaniu.
Boh sa už od stvorenia sveta „chcel dať poznať“ prostredníctvom muža a ženy: „A stvoril Boh človeka na svoj obraz, na Boží obraz ho stvoril, muža a ženu ich stvoril.“ (Gn 1, 27)
Znamená to, že táto ľudskosť nás môže voviesť do Božieho tajomstva, predpokladá však, že keď ju kontemplujeme, stále hlbšie chápeme ľudské súradnice: pôvod, význam, predurčenie muža-ženy. (…)
To, čo píše Raimondo Scotto, je vzácny nástroj, aby si ľudia znovu osvojili duchovnú krásu sexuality, aby ju žili intenzívnejšie a zároveň ju vnímali ako Božiu lásku vo všetkých jej výrazoch až po tú najvyššiu, ktorú máme na zemi, a tou je Eucharistia. Ona nielen že ľudskej bytosti nikdy nič neodníma, ale privádza ju k plnosti a dáva jej pritom nazerať na jej konečné predurčenie.